Brânza de capră de la familia Baier, senzația verii pentru bucureșteni

În inima Transilvaniei, la Sighișoara, doi tineri frumoși și deștepți au creat un brand de lactate de capră unic – Baier – Lactate din inima Transilvaniei cu care vor să dea lovitura în România, și, de ce nu, poate și în Occident când o veni vremea.

Și orice este posibil, dacă ne raportăm la tenacitatea și știința cu care își construiesc imaginea, iar dovadă stă și faptul că deși n-au nici un an de când au ieșit în piață, sunt destui cei care au auzit de ei și îi apreciază, ba chiar au început să vină și premiile.

BaierUn business de familie, aproape tipic pentru oamenii din zona Sighișoarei, unde creșterea oilor sau a caprelor este o îndeletnicire de bază, la dimensiuni mai mari, ce-i drept, care include și partea de procesare. Iar cunoscătorii pot să confirme că nu este puțin lucru să ai o fermă cu 1.000 de capre și o unitate de procesare, investiții realizate pe bani europeni.

Adevărul este că Nicoleta și Hans Baier au lucrat șase ani la proiect, apoi și-au bătut ceva capul, vreo șase luni, cu dosarul pentru AFIR, pentru ca în final au reușit să primească o finanțare de 2,5 milioane de euro.

Cașul cu praz, senzațional

Produsele Baier – Lactate din Transilvania acoperă o gamă variată, de la brănzeturi proaspete – caș simplu (produsul care se bucură de cel mai mare succes în piață) cu diferite mirodenii, precum praz, usturoi, leurdă, chimen sau chili, brânză telemea și brănzeturi maturate simple, dar și cu diferite ingrediente: chili, nucă, trufe sau piper roșu. Se mai adaugă și partea de acidofile: sana, iaurt și chefir. Produsele sunt prezente în mai multe locații din București – Băcănia Bucate Românești, prin intermediul căreia au fost prezenți la FoodBiz FMCG and Retail Resilience din 13 iunie, Băcănia Veche, în Piața Obor la magazinul Răsfăț, la Băcănia La Baciu, în RealFoods, iar de puțină vreme în rețeaua Kaufland. Debutul în rețeaua de supermarketuri a fost făcut pe platforma de la Turda, după care urmează cea de la Ploiești.

Afacere integrată

Înainte să crească capre, cei doi au mai avut oi, însă, acum, sunt mulțumiți de alegerea făcută: sunt animale din rasele Saanen și Alpina cunoscute pentru productivitate – 3 litri pe zi este producția medie la două mulsori pe zi, în condițiile în care perioada de lactație se întinde pe 300 de zile, animalele fiind crescute în stabulație. Cei doi își produc singuri furajele, fânul fiind strâns de pe dealurile din zonă, de fermă ocupându-se Hans, care s-a întors în țară după peste două decenii petrecute în Germania, ajutat fiind de câțiva salariați. Nicoleta se ocupă de partea de procesare și are la rândul ei trei angajați care îi vin în ajutor.

Unitatea de procesare are o capacitate de producție zilnică de 3.000 de litri, iar laptele provine doar de la animalele din ferma proprie, nu și de la terți, cum se mai procedează în piață.

Așa arată la acest moment businessul Baier – Lactate din Transilvania, dar sigur nu se va opri aici, pentru că există planuri de creștere. Iar pe măsura ce piața va valida afacerea din Sighișoara, se va trece la un alt nivel, pas cu pas, cum s-a petrecut și până acum.

Senior Editor: Viorela Pitulice


 

Comentariile sunt închise