Motorul alimentar „De la furcă la furculiță” prinde viteză în România
Într-un context în care producția alimentară locală devine tot mai vizibilă în meniurile restaurantelor din România, inițiativa „de la furcă la furculiță” își demonstrează eficiența și potențialul de creștere.
Cu toate acestea, accelerarea procesului necesită o promovare mai intensă și o constanță în calitatea și disponibilitatea produselor românești.
În România, peste 40.000 de restaurante folosesc produse locale precum legume, fructe, carne și lactate. Această tendință nu doar reduce numărul de intermediari și consumul de resurse, dar sprijină și sectorul HoReCa, care angajează peste 200.000 de persoane. Daniel Mischie, CEO al lanțului City Grill, subliniază importanța susținerii producătorilor locali, menționând că grupul său colaborează cu fermieri locali pentru a asigura calitatea și gustul preparatelor.
Mischie observă că există încă provocări legate de constanța calității și cantității produselor locale, în special pentru carne și lactate. El subliniază necesitatea ca statul român să ofere instrumente de încurajare pentru producătorii locali, propunând un program național „produs în România”.
Nu doar restaurantele românești, dar și lanțuri internaționale precum McDonald’s și KFC colaborează cu furnizori locali. McDonald’s, de exemplu, achiziționează salată, șuncă și salam de la Angst, carne de pui de la Transavia și ouă de la Toneli, demonstrând potențialul producției locale de a răspunde cerințelor marilor jucători din industria alimentară.
Gabriela Berechet, specialist în gastrotehnică, observă că HoReCa românească valorifică tot mai mult producția agricolă internă. Aceasta este susținută de unități de alimentație proprietate a bucătarilor sau unde aceștia au libertatea de a selecta furnizorii. Astfel, meniurile sezoniere care includ ingrediente locale devin tot mai populare.
Pe întreg lanțul de la producător la consumator, există oportunități de creștere a cererii pentru ingredientele locale, cu condiția garantării calității și cantității constante. Introducerea produselor românești în meniurile restaurantelor nu doar susține sectorul economic, dar și sănătatea nației și re-orientarea către meniuri sezoniere. Astfel, motorul „de la furcă la furculiţă” poate deveni un pilon important al gastronomiei românești, cu beneficii semnificative pentru întreaga economie națională.
Sursa: Ziarul Financiar
Editat: Cătălin Trifu
Comentariile sunt închise