Cât alocă marii retaileri pentru programe de CSR – Kaufland (I)

Marile rețele de supermarketuri prezente pe piața din România alocă sume importante de ordinul milioanelor de euro anual pentru programe de sustenabilitate și CSR (responsabilitate socială corporativă).

Când vorbim de CSR, ne referim, pe de o parte, la initiativa unei companii de a evalua și a-și asuma responsabilitatea pentru efectele pe care le are asupra mediului și asupra bunăstarii sociale, iar, pe de altă parte, la angajamentul de a contribui la îmbunătățirea calității vieții angajaților, a comunității locale și a societății în general. Pe scurt: o afacere și oameni mai buni, dar si un mediu mai curat.

Iată care sunt principalele programe derulate de jucători de top din retailul românesc precum Kaufland România, Profi Rom Food și Mega Image:

Cel mai mare program de finanțare pentru ONG-uri aparține Kaufland

Kaufland România, al doilea retailer prezent pe piața locală cu o cifră de afaceri de 18,5 miliarde de lei, în 2023, alocă sume semnificative proiectelor de sustenabilitate.

Astfel, potrivit Raportului de sustenabilitate Kaufland România pentru anul financiar 2022 (ultimul disponibil, de altfel), care include perioada martie 2022 – februarie 2023, compania a acordat beneficii de 28 de milioane de euro pentru angajați, a susținut inițiative comunitare prin donații și sponsorizări cu 9 milioane de euro (un record pentru companie) și a investit 15 milioane de euro în panouri fotovoltaice.

Concret, Kaufland a susținut și implementat 132 de proiecte sociale, de educație, mediu, cultură, sport și sănătate, având parteneriate cu 112 ONG-uri, fiind continuate cele 2 programe de granturi „În stare de bine” și „Start ONG”, în valoare de peste 1,8 milioane euro.

De altfel, programul „În Stare de Bine” este cel mai mare program de finanțare pentru organizațiile neguvernamentale din România, dispunând anual de un milion de euro în finanțări nerambursabile. În acest an, au avut loc deja două apeluri de proiecte în aprilie și iunie, urmând ca cel de-al treilea să fie organizat în toamnă.

Printre proiectele care au obținut finanțare până acum se numără, spre exemplu, Classic Unlimited 2018, derulat de Asociația FAPTE din Cluj, ce duce muzica clasică în locații atipice, sau Clubul Fetelor, organizat de Asociația Iele-Sânziene, un spaţiu în cadrul căruia beneficiarele discută şi primesc răspunsuri cu privire la pubertate, participând, de asemenea, la o serie de activităţi educative, creative şi interactive.

Pe lista programelor de sustenabilitate derulate de Kaufland mai putem menționa colectarea ambalajelor pentru mai multe tipuri de plastic, sticlă și aluminiu, grijia față de mediu – investiții în stații de încărcare pentru mașini electrice sau montarea de panouri fotovoltaice pe acoperișul supermarketurilor.

De asemenea, Kaufland România și-a asumat angajamentul de a implementa proiecte în conformitate cu Obiectivele ONU de Dezvoltare Durabilă, concentrându-se pe aspecte cruciale precum eradicarea sărăciei, îmbunătățirea sănătății și a educației, dezvoltarea sustenabilității urbane și respectarea principiilor ONU privind drepturile omului, anti-corupție, protecția mediului și practici de lucru durabile.

Compania a stabilit noi obiective de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră, conform Inițiativei Science Based Targets, pentru a contribui la limitarea creșterii temperaturii globale la 1,5°C.

Kaufland este una dintre cele mai mari companii de retail din Europa, având 1.500 de magazine în 8 țări, 148.000 de angajați și o rețea de 173 de magazine în România.

Senior Editor – Viorela Pitulice


 

Comentariile sunt închise