Programele de CSR ale retailerilor – Producătorii locali, vedete la Profi (II)

Marile rețele de supermarketuri prezente pe piața din România alocă sume importante de ordinul milioanelor de euro anual pentru programe de sustenabilitate și CSR (responsabilitate socială corporativă).

După ce am prezentat activitatea Kaufland pe acest segment, astăzi, a venit rândul Profi.

Investiții de peste 50 milioane lei

Profi Rom Food, cel mai mare angajator privat din România cu o cifră de afaceri de 13,7 miliarde lei, în 2023, se numără printre retailerii care au investit cel mai mult în proiecte CSR (Corporate Social Responsibility),  în ultimii 10 ani. În total, vorbim de peste 50 milioane de lei și peste 190 de proiecte pe an, în general, potrivit oficialilor companiei, fonduri care au fost direcționate către proiecte care au vizat acțiuni legat de sănătate, educație, mediu, sport, cultură, social și inovație.  În 2023, de exemplu, au  fost realizate 163 de proiecte, de care au beneficiat direct 580 000 persoane.

Printre cele mai importante programe de responsabilitate socială corporativă initiate de Profi se numără:

  • Raftul cu Bunătăți Locale (peste 120 mici producatori locali își pot expune și vinde produsele în magazinele Profi)
  • “Via Profi”, o platformă digitală cu circa 350 de producători, unică în România, care conectează consumatorii și micii producători locali artizanali, obiectivul Profi fiind de a sprijini satul românesc, oferind astfel acces generațiilor viitoare la rădăcinile neamului românesc prin tradiții, gusturi și meșteșuguri
  • – Salonul #OameniiDeLaProfi  în cadrul noii secții de Terapie Intensivă Nou-Născuți de la Târgu Mureș – secție  construită de la zeros în parteneriat cu ACV România/Asociația Cristi Vasiliu si Asociația Inima Copiilor.
  • Timișoara 500, un proiect Sah în Școală realizat în colaborare cu Centrul de Proiecte Timișoara, la care au participat 500 de copii, de la vârste preșcolare, la clasa a XII-a. Aceștia au concurat după sistemul de joc elvețian, în 5 runde, individual, în funcție de etapa de învățământ în care se află.

Cu 28.000 de angajați în aproape 1.730 de magazine proprii si Partener prezente în 860 de localități urbane și rurale, Profi este cel mai mare angajator privat din România. PROFI SUPER, PROFI CITY, PROFI GO și PROFI LOCO, cele patru formate de magazin ale rețelei, desfac o gamă de 5.000 de produse care ajung la peste 1,2 milioane de clienți zilnic.

Senior Editor – Viorela Pitulice

CITEȘTE ȘI: Cât alocă marii retaileri pentru programe de CSR – Kaufland (I)


 

Comentariile sunt închise