Programele de CSR ale retailerilor – Mega Image (III)
Marile rețele de supermarketuri prezente pe piața din România direcționează anual sume importante pentru programe de sustenabilitate și CSR (responsabilitate socială corporativă). Finanțările sunt de ordinul milioanelor de euro și vizează sute de ONG-uri.
După ce am prezentat activitatea Kaufland și activitatea Profi pe acest segment, astăzi, a venit rândul Mega Image, un alt jucător de top din piață.
Pentru multă lume, imaginea Mega Image (o rețea de supermarketuri cu venituri de 9,9 miliarde de lei în 2023, în România) se asociază chiar și astăzi la aproape zece ani de la lansare cu programul „Gusturi românești de la gospodari”, de altfel printre primele initiative de acest fel venite în sprijinul producătorilor locali.
Programul, care s-a bucurat de un mare succes, susține educația pentru o alimentație sănătoasă, fiind încurajată și agricultura locală, în același timp.
Conform raportului anual non-financiar 2022 al Mega Image, acțiunile derulate de retailer se concentrează pe trei piloni cheie de sustenabilitate: reducerea risipei alimentare, conservarea resurselor, alături de reducerea risipei deșeurilor alimentare și a cantității de plastic și reducerea impactului asupra mediului și a climei.
De asemenea, o atenție deosebită a fost acordată reducerii consumului de energie prin instalarea de centrale și panouri fotovoltaice și echipamente noi în magazine.
Printre programele de responsabilitate socială ale Mega Image se numără:
- „Gusturi românești de la gospodari” – susține educația pentru o alimentație sănătoasă, fiind încurajată și agricultura locală, în același timp
- „Vreau în clasa a IX-a”, derulat în asociere cu World Vision România
- „Donează o picătură pentru o viață” – campanie de donare de sânge
- Proiectele „Cartona” sau „Reciclăm împreună”
Mega Image a sprijinit un număr de 1580 beneficiari defavorizați socio-economic și 17 cauze sociale, în parteneriat cu 10 ONG-uri, prin programul de voluntariat „12 Fapte bune”.
Mega Image, deținut de grupul Delhaize, este pe cale să devină cel mai mare retailer alimentar din România, dacă Consiliul Concurenței aprobă preluarea Profi.
La acest moment, reţeaua Mega Image include circa 975 de magazine, sub mărcile Mega Image şi Shop&Go.
Senior Editor – Viorela Pitulice
Comentariile sunt închise