Carrefour Polonia: 100 de magazine închise și 900 de persoane concediate
Concurență mare pentru lanțul francez Carrefour pe piața poloneză, dominată de magazinele de tip discount, în timp ce hipermarketurile pierd teren.
Francezii au fost nevoiți să concedieze, în acest an, peste 900 de persoane, fiind închise și circa 100 de magazine, din care 92 erau operate în sistem franciză, potrivit presei locale.
Spre comparație, lanțul polonez Żabka, care are peste 10.000 de magazine de proximitate în Polonia, a explodat pur și simplu, înregistrând un ritm de dezvoltare de aproximativ 1.000 de magazine pe an.
Trebuie precizat, însă, că, pe de o parte numărul de angajați în punctele de vânzare s-a micșorat, iar, pe de altă parte, francezii continua procesul de dezvoltare a rețelei de magazine francizate. În 2024, Carrefour are planificată deschiderea a 137 de magazine noi, din care până la 120 francizate. Nu în ultimul rând, compania mizează pe dezvoltarea canalului său de distribuție online.
În Polonia, hipermarketurile au o pondere de aproximativ 6-7 %, în timp ce discounterii reprezintă aproape 45 % din piață. În primele șase luni din 2024, au dispărut de pe piață peste 1.600 de magazine, în principal magazine alimentare.
Senior Editor – Viorela Pitulice
Comentariile sunt închise