Dependența de Microsoft în industria de retail, expusă de pana globală
În ultimele zile, companii din întreaga lume se confruntă cu probleme majore cauzate de defecțiuni ale sistemelor IT Microsoft. Ecranele albastre de încărcare, devenite infame pe calculatoarele Windows, sunt afișate la punctele de plată din diverse locații, de la cafenele la magazine universale.
Microsoft a declarat că a identificat și remediat “cauza principală” a acestei pene masive, însă “impactul rezidual” continuă să afecteze anumite servicii. Anterior, compania anunțase că investighează o problemă ce afectează dispozitivele Windows din cauza unei actualizări a unei platforme software de la un terț. Aceasta a fost confirmată ca fiind CrowdStrike, o firmă de securitate IT, care monitorizează și ea defecțiunea tehnologică legată de Microsoft.
Impactul asupra aeroporturilor și comercianților
Aeroporturile au fost cele mai grav afectate, cu avioane rămase la sol și pasageri blocați pe tot globul. La aeroportul Stansted din Londra, un purtător de cuvânt a declarat pentru BBC că “unele servicii de plată la punctele de vânzare au fost afectate”. La aeroportul Gatwick, lanțul de cafenele Starbucks acceptă doar numerar din cauza problemelor tehnice.
Lanțul de brutării și cafenele Gail’s din Marea Britanie întâmpină probleme similare, afișând semne care anunță că nu pot accepta plăți în magazin și cer scuze pentru inconvenientele cauzate. Retailerul de produse alimentare Morrisons a raportat și el “anumite probleme” cu plățile în unele magazine, dar acestea au fost rezolvate. Alți retaileri britanici, inclusiv Tesco și Sainsbury’s, au raportat creșteri ale problemelor tehnice, însă situația începe să se calmeze.
Parcelhero, un serviciu de livrări din Marea Britanie, a avertizat că defecțiunea CrowdStrike ar putea cauza “probleme semnificative în lanțul global de aprovizionare”. David Jinks, șeful departamentului de cercetare a consumatorilor de la Parcelhero, a declarat: “Multe aeroporturi, porturi, căi ferate și retaileri au raportat probleme ca urmare a acestei pene IT. Zborurile întârziate și problemele sistemelor IT din aeroporturi vor afecta transportul aerian de mărfuri. Nu doar zborurile dedicate transportului aerian de mărfuri vor fi perturbate, ci și numeroase bunuri și pachete internaționale transportate în cala avioanelor de pasageri. Până vineri dimineață, au fost raportate anulări a o mie de zboruri la nivel global.”
Porturile internaționale au fost și ele afectate. De exemplu, cel mai mare terminal de containere din Polonia, Baltic Hub din Gdansk, a cerut companiilor să oprească trimiterea de containere către port.
Dependența retailului de Microsoft
Site-ul Retail Insight Network a analizat recent rolul Microsoft în industria de retail, subliniind influența omniprezentă a companiei în operațiunile retailerilor și rețeaua sa globală de 135 de milioane de dispozitive gestionate. Pana actuală evidențiază riscurile utilizării unui singur furnizor pentru sistemele IT, în special pentru sistemele de punct de vânzare (POS).
Conform cercetărilor GlobalData, creșterea pieței software-ului POS este alimentată de adoptarea tot mai mare a soluțiilor bazate pe cloud și cererea tot mai mare pentru metodele de plată fără contact – tocmai tehnologiile pe care această pană globală le-a afectat. Deși dovezile actuale sugerează că aceasta este o defecțiune de sistem și nu un atac cibernetic, importanța securității cibernetice pentru retaileri rămâne esențială într-o epocă în care problemele tehnologice pot paraliza industria de retail.
Sursă: Just Food
Editor: Alexandra Băncilă
Comentariile sunt închise