Baier – Lactate din inima Transilvaniei trece la un alt nivel: se va bate cu marii jucători

Deși sunt de puțin timp în piață, Nicoleta și Hans Baier, fondatorii brandului de lactate de capră Baier – Lactate din inima Transilvaniei s-au mișcat destul de bine și au reușit să prindă câteva contracte cu retaileri importanți.

Astfel, la aproape un an de la lansare, produsele Baier Lactate se pot găsi nu doar în băcăniile din București, Brașov, Sibiu, Cluj sau Târgu Mureș, ci și în trei lanțuri cunoscute de magazine: Kaufland, Auchan și Carrefour, cu ultimele două colaborarea începând recent.

Înainte eram mari pentru cei mici, acum începem să devenim micuți pentru cei mari”, spune Hans Baier într-un interviu acordat FoodBiz, conștient fiind că prezența într-o mare rețea de retail presupune și anumite volume disponibile pentru vânzare. Cu alte cuvinte, vorbim de trecerea la un alt nivel cu provocările inerente acestui pas.

Kaufland, de exemplu, are 180 de magazine, ceea ce necesită să ai volume. La început am avut foarte mult, iar, acum, deja începem să fim la limită”, recunoaște antreprenorul.

Produsele Baier – Lactate din Transilvania acoperă o gamă variată, însă doar o mică parte dintre ele se găsesc pe rafturile magazinelor, fiecare retailer alegând pe cele care se pretează cel mai bine pentru clienții săi, declară Hans Baier.

La Kaufland, de exemplu, sunt listate doar trei produse pe partea de cașuri proaspete. Este, însă, un bun punct de plecare care până la urmă îl impulsionează pe producător în perspectiva extinderii în cât mai multe unități din rețea. De altfel, chiar este luată în calcul și varianta majorării producției în viitor, pornind de la acest aspect.

În prezent, oferta producătorului din Sighișoara include brânzeturi proaspete – caș simplu (produsul care se bucură de cel mai mare succes în piață) cu diferite mirodenii, precum praz, usturoi, leurdă (sezoniere), chimen sau chili, brânză telemea și brânzeturi maturate simple, dar și cu diferite ingrediente: chili, nucă, trufe sau piper roșu. Se mai adaugă și partea de acidofile: sana, iaurt și chefir. Lista nu se va opri aici, pentru că se pregătește lansarea altor două produse cât de curând.

Pe modelul Kaufland se va lucra și cu Auchan, cel mai recent contract încheiat, produsele urmând să fie prezente, într-o primă etapă în magazinele din Târgu Mureș, Turda și Cluj-Napoca, după care, cel mai probabil, va veni și extinderea la nivel național.

Business de familie

baierSă pui pe picioare un business de succes nu înseamnă neapărat să-ți dorești foarte mult acest lucru, ci să și muncești zi de zi, să adaugi mereu câte ceva la acest puzzle, mărturisește Hans Baier.

Pentru mine personal a fost singura posibilitate să cresc și să devin competitiv. La urma urmei, agricultură făceam și înainte, doar că făceam agricultură de subzistență. Cred că fiecare trebuie să încerce să se depășească, dacă într-adevăr vrea să iasă din acea zonă. Mai trebuie și multă răbdare și multă muncă. La mine, a fost important și sprijinul familiei”, a mai precizat Hans Baier.

Întreaga producție de lactate se bazează pe laptele provenit în totalitate de la cele 1.000 de capre crescute în stabulație în ferma proprie.

Înainte să crească capre, cei doi au mai avut oi, însă, acum, sunt mulțumiți de alegerea făcută: sunt animale din rasele Saanen și Alpina cunoscute pentru productivitate – 3 litri pe zi este producția medie la două mulsori pe zi.

În plus, perioada de lactație se întinde pe 300 de zile, spre deosebire de cazul altor ferme din piață, care au, în general, o producție sezonieră.

Hrana animalelor provine din sursă proprie, fânul fiind strâns de pe dealurile din zonă. De fermă se ocupă Hans, care s-a întors în țară după peste două decenii petrecute în Germania, fiind ajutat de câțiva salariați. De partea de procesare se ocupă soția, Nicoleta, care și ea are la rândul ei trei angajați care îi vin în ajutor. Unitatea de procesare are o capacitate de producție zilnică de 3.000 de litri, construcția ei fiind realizată cu ajutorul fondurilor europene (finanțare de 2,5 milioane de euro).

Senior Editor – Viorela Pitulice


 

Comentariile sunt închise