Fructele și legumele deshidratate cuceresc piața. Obiective ambițioase pentru Zenlife
Fructele și legumele deshidratate câștigă teren, pe fondul interesului în creștere din partea consumatorilor români pentru mâncare sănătoasă. Cum materia primă este din belșug pe plan local, a început să se dezvolte și segmentul de procesare, chiar dacă la acest moment putem vorbi mai degrabă de o nișă de piață.
Mai multe, însă, despre problemele producătorilor, dar și despre oportunitățile din sector aflăm de la Georgia Deaconu, fondatoarea companiei Biofruct Zen, deținătoarea brandului Zenlife, unul dintre cele mai cunoscute din piață.
„Am ales să investim în domeniul de deshidratare fructe și legume din două motive: unul pentru că misiunea noastră este să punem pe masa românului mâncare sănătoasă pentru trup, minte și suflet, iar al doilea motiv este acela că noi suntem români și credem în lupta împotriva risipei alimentare și susținerea producătorului român. De altfel, toată marfa pe care o procesăm provine de la producătorul român, exclusiv”, a declarat pentru FoodBiz Georgia Deaconu.
Aceasta spune că este păcat că în România se aruncă foarte multă materie primă, care ar putea să meargă foarte bine către procesare. Ori tocmai acest lucru face Biofruct Zen, care cu ajutorul a trei deshidratoare performante, achiziționate pe bani europeni, reușește să furnizeze românilor interesați să mănânce sănătos produse de calitate.
„Ne dorim să putem să extindem din ce în ce mai mult liniile de procesare pentru că vom intra și pe o campanie de promovare extrem de puternică, având în vedere că românul are nevoie să conștientizeze eficiența produselor deshidratate. Îi economisește timp, spațiu, bani și, bineînțeles, viața”, afirmă Georgia Deaconu.
Cel mai bine vândut produs din portofoliul companiei este mixul de legume deshidratate, folosit ca bază de mâncare pentru ciorbe, tot felul de tocănițe, risotto, iar lista nu se oprește aici. „Fără aditivi, conservanți și fără sare. Este extrem de cerut și de folosit de către gospodinele din România”, afirmă Georgia Deaconu.
Compania mai produce și chipsuri de mere desidratate în cinci variante, care împreună cu gama de mic dejun au fost primite cu interes de către consumatori. Lunar, sunt procesate circa 120 de tone de materie primă.
Pe rafturile supermarketurilor
Produsele Biofruct se găsesc în marile lanțuri de retail, iar pe viitor ar putea să iasă și pe piața externă.
„Ne-am orientat să vindem produsele către marii retaileri din România. Sperăm ca până la finalul anului să încheiem un parteneriat și de export ca să putem să le arătăm și celor din întreaga lume calitatea produselor noastre deshidratate. Ideea este că atâta timp cât există deschidere din partea marilor retaileri, noi putem să producem mai mult”, spune antreprenoarea.
Fructele și legumele deshidratate de la Biofruct pot fi găsite în Carrefour, atât sub brand-ul retailerului, cât și sub brandul Zenlife. De asemenea, au fost listate în lanțul Kaufland, obiectivul fiind ca până la finele anului să fie încheiate parteneriate cu toate marile lanțuri de magazine.
Colaborare cu producătorii din Vărăști
Biofruct Zen lucrează cu Cooperativa Grădina Noastră din Vărăști, achiziționând materia primă de la cei 2.000 de membri înscriși în organizație. Foarte important: este preluată inclusiv materia primă necalibrată, refuzată de retaileri, dar foarte bună pentru procesare.
„Tot ceea ce noi facem este să luăm materia primă care nu este calibrată și care are ușoare defecte și să o transformăm în plusvaloare”, arată Georgia Deaconu.
Compania are, acum, o capacitate de producție aproape de 10 ori mai mare decât cea cu care a început și vrea să se extindă în continuare, inclusiv prin intrarea în producție a unor noi sortimente.
Editor: Irina Bogdan
Comentariile sunt închise