Grecia implementează noi reguli pentru transparența prețurilor în supermarketuri

Grecia a introdus în martie un nou cod de conduită pentru supermarketuri, menit să sporească transparența prețurilor pentru consumatori.

Reducerile din supermarketuri trebuie acum să se bazeze pe cel mai mic preț pentru care a fost vândut produsul în ultimele 30 de zile, în loc de reducerea sugerată de furnizor.

Ofertele cu pachete multiple trebuie să ofere și articole unice pentru compararea prețurilor, cu excepția cazului în care oferta pachetului multiplu durează mai mult de 60 de zile și prețul obișnuit este documentat la Ministerul Dezvoltării.

În plus, ofertele de cumpărare multiplă – cum ar fi cumpărați una, primiți una gratuită – vor fi limitate la maximum patru luni pe an.

Regulile existente privind cardurile de reducere și cupoanele rămân în vigoare. Încălcarea noului cod ar putea duce la amenzi de până la 1,5 milioane de euro și dublul pentru recidive.

Reglementări noi

Directorul general al Asociației Superpiețelor Elene, Apostolos Petalas, a declarat agenției de presă ANA-MPA că noile reglementări se bazează pe o directivă europeană care a fost adoptată de majoritatea țărilor europene, inclusiv de Grecia.

“Consumatorul înțelege că reducerea sau oferta se face cu un preț de referință. Deci, totul devine mai clar pentru consumator”, a adăugat el.

Acest cod de conduită urmează luni de consultări, conduse de Ministerul Dezvoltării, în consultare cu părțile interesate cheie, inclusiv supermarketuri, industria alimentară și multinaționale.

După o perioadă de zece zile pentru a informa și familiariza piața cu noile reguli, autoritățile vor începe inspecțiile pe 17 martie pentru a se asigura că supermarketurile respectă noul cod de conduită pentru afișarea reducerilor.

Această inițiativă își propune să împuternicească consumatorii să compare prețurile în mod eficient, să evite promoțiile înșelătoare și să promoveze concurența loială.

Sursa: esmmagazine.com
Editor: Irina Bogdan


 

Comentariile sunt închise