Michael Kaiser, CCO al retailerulului online Sezamo, spune într-un interviu acordat FoodBiz că se așteaptă ca solicitările clienților să se diversifice tot mai mult în perioada următoare, iar produsele de nișă – bio sau dietetice, de exemplu, să fie tot mai căutate, mai ales că sunt prezente foarte puțin pe rafturile magazinelor de proximitate. Și aceasta este doar una dintre tendințele care se prefigurează pentru viitor.
Nu în ultimul rând, sustenabilitatea devine tot mai importantă, cu mențiunea că Sezamo se numără deja printre companiile care au cele mai mici pierderi când vine vorba de risipă alimentară, la acest moment.
„Avem o pierdere, cred, foarte mică, deoarece avem secțiunea de safe food, în care în ultimele zile de valabilitate vindem articole cu discounturi foarte mari, iar ce mai rămâne și nu s-a vândut dăm prin ONG-uri la diferite organizații. Pe risipă alimentară dăm cea mai mare valoare, iar pierderile sunt foarte mici, aproape nemăsurabile”, a declarat pentru FoodBiz Michael Kaiser.
Nu sunt, însă, singurele activități pe zona de sustenabilitate, iar aici mai putem menționa utilizarea mașinilor electrice sau reciclarea pungilor de hârtie.
„Sezamo pune foarte mult preț pe sustenabilitate, de când am început activitatea în România. Cea mai bună dovadă sunt mașinile electrice cu care lucrăm, apoi articolele reciclabile. Noi avem pungi din hârtie reciclate făcute din material reciclabil. Acum, de exemplu, avem un sistem de reciclare pentru pungile din hârtie pe care clienții ni le dau înapoi, facem șervețele, hârtie de bucătărie, reciclăm printr-un proces special, sustenabil și el”, a mai precizat Michael Kaiser.
Obiective imediate
Supermarketul online oferă o selecție de peste 16.000 de produse, precum produse proaspete direct de la fermieri autohtoni, alimente de la artizani locali, dar și branduri internaționale de tip supermarket, toate într-un singur loc.
Dacă în prezent, Bucureștiul este acoperit în totalitate, pentru perioada următoare ținta este județul Ilfov, unde încă mai sunt zone neacoperite, undeva la 10% din județ. De asemenea, diversificarea gamei de produse constituie un alt obiect major pe termen scurt.
”Ne dorim să ajungem și în alte zone, în București livrăm complet, dar nu în tot Ilfovul, aici mai avem zone unde ne putem duce… (…) De asemenea, mai avem sortimentația noastră, care poate deveni din ce în ce mai bună, parteneriatele sunt foarte importante, căutăm din ce în ce mai multe parteneriate locale și internaționale. Nu în ultimul rând, tehnologia este foarte importantă. Pe partea de tehnologie, am făcut foarte mulți pași, peste 80% din comenzile pe care le dăm către furnizori merg automat, avem foarte multe proiecte și programe pentru ca să fie totul din ce în ce mai automatizat și pe partea de AI. Cred că comerțul online, dar nu numai va merge în această direcție, până la urmă, eu îmi închipui că noi vom ști ce-si dorește clientul înainte ca el să știe ce vrea”, a mai precizat Kaiser.
Peste 14 milioane de produse livrate
În 2024, Sezamo a livrat peste 14 milioane de produse, dublu față de anul precedent. Valoarea medie a coșului (AOV) a fost de 300 de lei, iar cea mai mare comandă a depășit 7.000 de lei.
Tendințele de consum ale clienților Sezamo au indicat în 2024 o frecvență medie de trei comenzi pe lună, cu o creștere notabilă în timpul lunilor de iarnă, în timp ce cei mai loiali clienți au plasat peste 20 de comenzi lunar.
Din cele aproape 1 milion de produse livrate pe tot parcursul anului trecut, peste 3,67 milioane au fost fructe și legume proaspete. Cele mai vândute produse au fost bananele, cu aproape 70.000 de bucăți, urmate de pătrunjel verde, ceapă verde, castraveți, lapte de vacă de la Lăptăria cu caimac și afine. În plus, Sezamo a livrat aproape 5 milioane de litri de apă, echivalentul a două bazine olimpice.
Peste 80% dintre furnizorii Sezamo sunt producători români, iar 30% dintre aceștia sunt mici producători locali, demonstrând angajamentul companiei față de sprijinirea economiei locale.
Despre Sezamo
Sezamo este un supermarket online, parte din grupul european Rohlik, una dintre cele mai importante companii de e-grocery din Europa. Deja activ in: Cehia (Rohlik.cz), Ungaria (Kifli.hu), Austria (Gurkerl.at) si Germania (Knuspr.de), Rohlik s-a lansat in Romania in 2022, sub brandul Sezamo.
Fiind o companie bazata pe tehnologie, Sezamo se angajează in favoarea durabilității, oferind clienților optiuni ecologice si sprijinind furnizorii locali. Compania a obținut statutul de unicorn in 2021 si este in creștere rapida.
Editor: Irina Bogdan
Comentariile sunt închise