6 combinații benefice de alimente

Combinații benefice:

Adesea, unele legume și alte produse naturale sunt supranumite drept ”superalimente”. Și aceasta pe bună dreptate: ele protejează sănătatea generală a organismului, furnizează nutrienții necesari pentru buna funcționare a acestuia și sprijină buna funcționare a organelor vitale. Știați însă că unele din aceste superalimente devin încă și mai valoroase atunci când sunt combinate între ele?

Conceptul de sinergie alimentară recomandă nu numai consumarea de produse cât mai bogate în nutrienți, ci și înțelegerea modului în care interacționează – în sens pozitiv – proprietățile unora dintre acestea cu ale altora. Iată, în continuare, 6 exemple în acest sens.

  1. Tomate cu ulei de măsline

Uleiul de măsline potențează proprietățile antioxidantw ale tomatelor. Conform unui studiu realizat de Free Radical Biology and Medicine, persoanele care consumă preparate pe bază de tomate (bruschetta, salate etc.) gătite cu ulei de măsline extra-virgin beneficiază într-o măsură mai mare de proprietățile antioxidante ale lycopenului ce se găsește în banalele tomate.

  1. Semințe de cereale integrale împreună cu ceapă și usturoi

Ceapa și usturoiul ajută organismul să absoarbă nutrienții esențiali din cerealele integrale (nedecorticate). Fierul și zincul ce se găsesc în semințele respective sunt extrem de benefice pentru sănătate,  însă metabolizarea acestora este mai rapidă decât poate corpul ingera și folosi. Un studiu din 2010 publicat în Journal of Agricultural and Food Chemistry evidențiază faptul că atât usturoiul, cât și ceapa sunt foarte eficiente în stimularea ingerării mineralelor care se regăsesc în semințele de cereale.

  1. Ciocolată neagră și mere

Mineralele care se găsesc în cele două produse pot acționa împreună împotriva formării cheagurilor de sânge.Consumate concomitent, cele două produse sunt combinații benefice și pot să îmbunătățească starea inimii, deoarece merele (în special coaja lor) conține cuercetină, un excelent anti-inflamator, în timp ce ciocolata neagră este bogată în  catecine, care mențin flexibilitatea arterelor. Proprietățile complementare ale acestor substanțe contribuie la distrugerea cheagurilor de sânge și reduc riscul unor afecțiuni cardiace.

  1. Boabe de fasole neagră și ardei roșu

Ardeiul roșu ajută la absorbția fierului din boabele de fasole neagră. Fasolea neagră conține numeroși nutrienți, în special fier. Însă acesta din urmă nu este tot atât de ușor absorbit de organism precum fierul care se găsește în carne. În fapt, în cele mai multe cazuri numai 2% din fierul conținut de plante se regăsește în circuitul sanguin, restul pierzându-se pe căi naturale. Acest procent poate fi însă mărit de până la 6 ori prin asocierea fasolei negre cu alimente bogate în vitamina C, dintre care se detașează – inclusiv prin gustul său foarte plăcut –  ardeiul gras roșu.

  1. Somon cu usturoi

Combinația dintre somon și usturoi poate scădea riscul bolilor de inimă. Un studiu publicat în American Journal of Nutrition susține că, pe lângă savoarea conferită preparatelor din somon (foarte bogat în ulei de pește), usturoiul contribuie la scăderea cu până la 12% a nivelului de colesterol rău din sânge.

  1. Broccoli cu tomate

Asociate una cu cealaltă, cele două legume au puteri nebănuite în lupta împotriva cancerului. Într-un studiu din 2007 această combinație între tomate și broccoli este de natură să încetinească creșterea tumorilor canceroase de prostată. O dietă  ce conține cel puțin 10% tomate și 10% broccoli poate determina diminuarea cu 52% a tumorilor respective.

Sursa: Foods You Should Pair Together. Online. 12 mai 2019.


Citește și…

Rezistența antimicrobiană, o provocare pentru alimentația publică

Fructe, legume și nuci, împotriva bolilor de inimă

Mai puţini acizi graşi în alimente


 

Comentariile sunt închise