BFS 2019: Alianța producătorilor cu retailerii și consumatorii, o normalitate așteptată (Partea III)

Bucharest Food Summmit 2019 a reunit la București, în perioada 12-14 noiembrie, cei mai importanți jucători din agro-business-ul românesc și HoReCa.

Evenimentul, desfășurat în clădirea ASE București (sala Madgearu), a găzduit Panelul „Alianța producătorilor agroalimentari cu retailerii și consumatorii. Căi de realizare” Panel organizat sub coordonarea Grupului Agrointeligența.

Discuțiile au fost moderate de Vlad Macovei, președintele Gupului Agrointeligența, comodarator fiind Silviu Petcu, realizatorul programului „Bucate și vin din plin”. De asemenea, a fost prezent și Cristian Grețcu, fost membru Divertis, alături de Silviu Petcu, cei doi fiind în prezent ambasadori adevărați ai vinurilor și mâncării de calitate.

Fermierii, procesatorii, precum și autoritățile prezente la eveniment au scos în evidență problemele cu care se confruntă industria agroalimentară din România, dependentă de importurile de materie primă. Dacă s-ar investi mai mult pe partea de procesare, poate și lucrurile ar sta cu totul altfel. Oricum, fermierii români trebuie să profite la maximumm de oportunitățile pe care le oferă Plan Național Strategic, mai ales pe partea de investiții în procesare și marketing.

„Este foarte important ceea ce vom face în continuare pentru că într-adevăr agricultura românească s-a dezvoltat, producătorii s-au dezvoltat, dar stăm prost pe balanța comercială pentru că deși suntem buni producători, producem produse de calitate, dar din păcate mâncăm foarte multe produse aduse din Europa, și nu numai. E bine să fim foarte atenți cu ceea ce va urma, legat de viitoarea Politică Agricolă Comună, acel Plan Național Strategic”, a declarat președintele Comisiei pentru Agricultură, Alexandru Stănescu.

Pe de altă parte, în condițíile în care materiile prime se importă la greu, nu ai cum să nu îți pui înrebarea dacă chiar mai putem vorbi de produs românesc 100%.

“Există tendinţa marcată de a defini produsul românesc ca fiind făcut din materii prime 100% româneşti. E imposibil. Nu sunt atâtea materii. Există materii prime din import, tehnologia e din import, utilajele sunt din import. Mâna de lucru la orice firmă care se află în România este alcătuită de către români, managementul poate să fie şi străin, dar în general ei sunt români. Deci practic toată valoarea adăugată este dată de către români, nu mai este produsul românesc, este produs din altă ţară. Este un pseudopatriotism, îl numesc eu”, a declarat Sorin Minea, preşedintele Romalimenta.

Problemele existente în relația dintre producători, retaileri și consumatori au fost prezentate de fermierul Gheorghe Albu, președintele LAPAR.

“Aș vrea să punctez și relația producătorului agricol cu retailerii, nu avem contracte și nu avem centre de colectare, mă refer pentru micii producători sau producătorii medii, în așa fel încât produsele agricole ale lor să fie colectate într-un anumit centru, unde să fie sortate, unde să fie preambalate și oferite acestor centre de comercializare în condiții de siguranță, de calitate și nu numai. Așa că de multe ori suntem lăsați să ne încercăm fiecare norocul, să mergem la câte un retailer sau la câte un supermarket și acolo să ne lovim de anumite condiții pe care ni le impun dânșii, fie taxă de raftul de sus, taxa de raftul de la mijloc sau taxă de raftul de dedesubt și așa mai departe”, a precizat Albu.

Pe lista speakerilor s-au mai aflat Dorin Cojocaru, președintele APRIL, Dana Tanase, director ARC, Ștefan Pădure, președinte APAR, Mihai Vișan, director execuriv Romalimenta, Adina Cavescu, director GreCo, precum și reprezentanții unor companii importante din agro-business-ul românesc.

Acest panel a fost susțínut de Cris-Tim, Combinatul Agroindustrial Curtici, GreCo, Panifcom, APRIL, Adama, APAR


Citește și:


 

ÎNSCRIE-TE ACUM!

Comentează

Adresa de email nu va fi publicată

Mulțumim