Un business cu potențial: Produsele din lapte de capră

Într-o perioadă în care toata lumea se plânge de falsurile din piață, Alina Donici, managing partner Artesana, nu se sfiește să vorbească despre sezonalitatea produselor din lapte de capră în România. Pentru că din toamnă și până în primavară nu există materie primă, unitatea de producție din Tecuci este nevoită să retragă de pe piață anumite produse, lucru greu de înțeles de către clienții supermarketurilor. Aceasta nu înseamnă, însă, că pe piață oferta lipsește… „Avem o problemă reală și sunt necesare măsuri concrete. Trendul este atât de bun, pentru că există tot mai multe informații despre laptele de capră, medicii pediatri îl recomandă. (…) Nu aș putea să spun că astăzi stăm foarte bine. Din păcate, până la primavară trebuie să ne retragem de la raft o mare parte din produsele din lapte de capră. Ceea ce este important este că avem o piață în continuă creștere, spectaculoasă față de laptele de vacă. Noi construim ca Meșterul Manole, cam așa ne simțim de câțiva ani, intram în primavară în magazin și suntem până în toamnă. Dupa aceea, se prăbușește totul ca s-o luam de la capăt la anul”, a declarat Alin Donici, managing partner Artesana.

Pentru a-și asigura laptele materie primă, Artesana are încheiate parteneriate cu un număr de 15 fermieri mici și mijlocii cu care colaborează de aproape 10 ani. Au pornit de la câteva animale și au crescut în timp alături de producătorul de lactate.

„Sunt necesare investiții foarte mari în infrastructură, în educație…A fost o muncă enormă cu ei, dar este un exemplu la nivel micro că se poate și îmi pun întrebarea ce s-ar întâmpla dacă ceea ce a făcut Artesana cu furnizorii aceștia mici pe care i-am crescut să se întâmple la nivel macro. Cred ca ar fi extraordinar, clar, avem nevoie de o strategie coerentă și niște măsuri pentru ei”, a mai spus Donici.

La început, fabrica Artesana (la origine, modelul a fost o fabricuță din Spania) era specializată în producția de brânzeturi, însă, cu timpul s-a trecut la produse acidofile, urmându-se cerințelor pieței. În urmă cu 7 ani, producătorul a reușit să intre în lanțul Auchan cu iaurtul de capră la sticla – „o inovație, altceva față de ce exista în piață la acea vreme”-, după care a dezvoltat și gama de produse acidofile. Și totuși, prima dragoste nu se uită niciodată.

„Cererea a tot crescut de la an la an, iar acum desenăm ca până la sfârșitul anului să avem agreată pe fluxuri partea de achiziție a echipamentelor pentru noua unitate de procesare în care vom muta tot ceea ce înseamnă lapte proaspat, acidofile și ne vom întoarce la prima iubire: brânzeturile. Vom încerca să păstrăm fabrica pe care o avem în prezent doar pentru brânzeturi”, a mai precizat Donici.

Sursă articol: Agrostandard.ro

vezi și…

George Butunoiu, Restocracy: Restaurante noi în București

Comentariile sunt închise