Investiții profitabile în vin

Victor Bostan, CEO Purcari Wineries, spunea într-o discuţie cu Business Magazin că investiţiile în vin pot fi rentabile, chiar dacă la prima vedere nu pare aşa. El a dat exemplu vinul Negru de Purcari 2015, care cu 6 luni în urmă valora 400 de lei moldoveneşti, aproximativ 93 de lei, iar acum preţul a ajuns la 1800 lei moldoveneşti, adică 416 lei.

„De-a lungul timpului, economia mondială a cunoscut multe urcuşuri şi coborâşuri, perioade în care unele industrii apăreau, iar altele dispăreau. Vinul însă niciodată nu şi-a pierdut valoarea în timp, cu secolele. Şi dacă în unele domenii există alternative − să zicem că poţi schimba o maşină pe petrol pe una electrică, atunci pentru vin e greu, dacă nu chiar imposibil să găseşti o alternativă. Vinul nu prea poate fi înlocuit cu altceva. Vinul nu e o pasiune trecătoare. Odată ce îţi intră în viaţă, devine o parte din tine: te maturizează, te rafinează şi te introduce în lumea frumosului”, descrie Victor Bostan, CEO-ul Purcari Wineries, o astfel de investiţie.

„Eu cred că aici sunt două momente importante de luat în considerare: primul − dacă privim vinul ca pe un business şi investiţie într-o afacere listată la bursă, şi al doilea − dacă privim vinul ca pe un produs de consum. Dacă analizăm din perspectiva acţiunilor la bursă, companiile vinicole  reprezintă o posibilitate bună de diversificare a portofoliului de investiţii, alături de companiile  clasice din domeniul utilităţi, petrol şi gaze. Dacă privim însă vinul ca pe o investiţie în produs, pot spune că acesta are un caracter şi o valoare aparte pentru că ele sunt ca o operă de artă. De exemplu, dacă aţi alege un vin select, cum e vinul Negru de Purcari Vintage 2015, fiţi siguri că nu veţi avea de pierdut. Valoarea lui creşte anual constant de 2-3 ori”, explică Victor Bostan.

Continuarea articolului pe ZF.ro

Editat de Cristian Florin Popescu


Vezi și…Peste 40.000 ha de teren necultivat înregistrat la APIA

ÎNSCRIE-TE ACUM!

Comentează

Adresa de email nu va fi publicată

Mulțumim