Cifra de afaceri a Lavazza a crescut cu 17,6% anul trecut, la 2,7 miliarde de euro
Cifra de afaceri a companiei Lavazza a crescut anul trecut cu 17,6%, ajungând la valoarea de 2,7 miliarde de euro. Această creștere se datorează avansului vânzărilor în toate zonele geografice în care compania își desfășoară activitatea.
În ciuda scenariului macroeconomic complex, Lavazza a raportat rezultate pozitive și profitabilitate în linie cu tendința anului precedent.
„În ciuda scenariului deosebit de dificil, am reușit să susținem creșterea cifrei de afaceri și să menținem profitabilitatea în linie cu anii precedenți. Acest lucru a fost posibil datorită unui efort uriaș, asumat,la toate nivelurile companiei, de a urmări o strategie de creștere la nivel internațional, precum și limitarea costurilor într-o situație extrem de complexă”, a declarat Antonio Baravalle, CEO al grupului Lavazza.
Profitul net al companiei a fost de 95 milioane de euro, în scădere față de nivelul de 105 milioane de euro în 2021. Pe de altă parte, profitul EBITDA al grupului a rămas la același nivel cu cel din 2021, respectiv 309 milioane de euro.
Creșterea bruscă a prețurilor la cafeaua sub formă de materie primă, precum și la ambalaje, energie, gaz, servicii de logistică și transport de marfă, precum și aprecierea dolarului american, au fost factori care au afectat compania în 2022. Însă, marja comercială a fost susținută de o creștere a vânzărilor, gestionarea atentă a prețurilor de listă și monitorizarea atentă a costurilor de operare.
Segmentul de cafea boabe continuă să crească, fiind cel mai dinamic de pe piață și anul trecut. Cifra de afaceri a crescut atât în zona de consum casnic, cât și pe cea de consum Out-Of-Home. La nivel geografic, grupul a raportat o creștere în valoare a canalului de vânzări pe segmentul retail în Germania (+18,1%), Statele Unite (+14,1%) și Polonia (+28%). Italia și Franța au raportat, de asemenea, o creștere de 1,5% și, respectiv, 6,1% după scăderea înregistrată în 2021.
În concluzie, compania Lavazza a avut un an de succes în 2022, în ciuda dificultăților macroeconomice cu care s-a confruntat. Creșterea vânzărilor și gestionarea atentă a costurilor de operare au dus la o marjă comercială susținută, iar segmentul de cafea boabe a continuat să crească. În plus, grupul a raportat o creștere semnificativă a canalului de vânzări pe segmentul retail în Germania, Statele Unite și Polonia. Compania Lavazza rămâne un jucător important pe piața globală a cafelei și se așteaptă ca această tendință pozitivă să continue și în viitor.
Sursă: Forbes
Editor: Daniel Goci
Comentariile sunt închise