Mondelez anunță scumpiri pentru produsele sale în Europa
Mondelez International, gigantul american care deține brand-uri precum Cadbury, Milka, Toblerone, brânza Philadelphia sau Poiana au anunțat că vor augmenta prețurile cerute pentru produsele lor.
În prezent, Mondelez a augmentat prețurile pentru 80% din piețele europene în care activează, urmând a le augmenta și în restul piețelor rămase.
Original, augmentările de preț trebuiau să rămână doar în 80% dintre piețe. Totuși, în urma rezultatelor nesatisfăcătoare în Q1 al anului fiscal 2023, conducerea Mondelez a decis să augmenteze prețurile și în restul piețelor. Firma a notat rezultate mai puțin negative decât se așteptau din cauza scumpirilor anterioare.
Mondelez a notat că loialitatea față de brandurile preferate ale consumatorilor i-au determinat să rămână fideli alegerilor obișnuite, schimbând doar cantitatea cumpărată.
„În general, în loc să reducă semnificativ valoarea coșului lor, consumatorii fac caută oferte atractive și modifică doar mărimea cantității de cumpărată, în funcție de nevoile lor specifice și de ocaziile de consum. Ei rămân fideli brandului, în special în ceea ce privește ciocolata. Acestea fiind spuse, ne vom concentra pe restul creșterilor de preț.”
Mondelez a precizat că Europa rămâne unul dintre cele mai important segmente de piață.
Totuși, creșterea cifrei de afaceri a fost mult mai mică în Europa față de cea din America de Sud și de Nord. Creșterea la nivel mondial a fost de 18.1%. În Europa, creșterea a fost de 12.7%, în contrast cu America de Sud (46.6%) și America de Nord (26.8%).
Sursa: Just Food
Editor: Emanuel-Cristian Lipciuc
FoodIntelForum a ajuns la cea de-a VI-a ediție, iar anul acesta se va desfășura în perioada 24-26 mai 2023, la Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară din București. Principalele dezbateri se vor concentra pe digitalizarea și asigurarea securității cibernetice precum și pe accesarea fondurilor în agribusiness, producția alimentară, producția de băuturi, retail și HoReCa.
Susțin cea de a VI-a ediție FoodIntelForum Sponsorul Platinum- SmartHomeDevelopment, Sponsorul Silver – Profi, partenerii Biriș-Goran Legal + Tax, Auchan, GEI Consultanță specializată, Agricloud, Goodwill Consulting, Mirdatod Lactate de Ibănești, VBR Labs, Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară din București, Academia de Studii Economice din București (ASE), Academia de Studii Agricole și Silvicei „Gheorghe-Ionescu Șișești”, HORA și partenerii media FoodBiz, Agrostandard, Economistul, Lumea Banilor, #România Funcționează și Money.ro.
Se fac pregătiri intense și pentru cea de a VI-a ediție a BucharestFoodSummit care va avea loc în luna octombrie acestui an. Summit-ul va fi însoțit de o expoziție extraordinară de produse ale centrelor de cercetare aflate sub cupola A.S.A.S., precum și o expoziție de produse tradiționale românești.
În același timp, TimișoaraFoodSummit și BanatBusinessSummit se pregătesc să pună Banatul și Timișoara pe harta centrelor de business importante ale României.
Comentariile sunt închise