Regatul Unit, o piață tot mai orientată spre importuri alimentare

Crește cererea pentru produse durabile, iar vânzările online înregistrează creșteri spectaculoase, deschizând noi oportunități pentru produsele alimentare și vinurile produse în Italia.

Marea Britanie importă aproximativ 46% din totalul alimentelor pe care le consumă: geografia, climatul și puterea de cumpărare a consumatorilor plasează țara printre cei mai importanți importatori de alimente și în special de produse proaspete. Industria alimentară se confruntă în continuare cu lipsa de forță de muncă, în special de lucrători sezonieri: aceasta reprezintă o criticitate structurală în țară, care în prezent poate face față doar cu 25% din personalul necesar.

AIX LONDRA-ROMA DUPĂ BREXIT

În consecință, dificultățile de aprovizionare cresc, ceea ce va duce la o dependență mai mare de importuri în viitor. În ceea ce privește produsele alimentare și băuturile italiene, în 2022 exporturile au atins un nou record de 3,6 miliarde de lire sterline, în creștere cu 8,3% față de 2021.

Analiza diferitelor sectoare de producție ne oferă o imagine clară: Italia este principalul furnizor al Regatului Unit de brânză, paste și roșii conservate, al doilea furnizor de vin și ulei, aproape de Franța și Spania, și al cincilea furnizor de fructe și legume.

PRIMATUL ITALIAN ÎN ORGANIC…

În era post-Brexit, achizițiile de produse alimentare italiene nu au scăzut, ci există o creștere a cotei de piață italiene de la 5,6% la 6,3%. Sectoarele cu cel mai mare potențial de creștere, în special în sectorul de retail la scară largă, pe care companiile italiene le-ar putea exploata cel mai mult, sunt cele organice: între 2016 și 2021, acestea au crescut în valoare cu 30%, ajungând la 3 miliarde de lire sterline.

…ȘI LIVRARE

Comerțul electronic este un alt canal în continuă evoluție: livrările de alimente online au crescut cu o rată anuală de 29,4%; tendința este în creștere și este legată, în parte, de încheierea pandemiei. De fapt, consumatorii care se grăbesc apelează din ce în ce mai mult la platformele de livrare, atât de mult încât între 2022 și 2023 se estimează că veniturile vor crește cu 7,2%, ajungând la 3,3 miliarde de lire sterline.

Printre tendințele de consum de top evidențiate în acest canal se află primatul bucătăriei italiene, care conform unui sondaj realizatde JustEat în 2022, a fost preferata consumatorilor britanici, cu paste, brânză și lasagna în fruntea listei celor mai iubite preparate. Vorbind din nou despre tendințele emergente, produsele din lanțurile de aprovizionare durabile vor avea cea mai mare probabilitate de creștere, în special în canalul de retail. Nu ar trebui să uităm că consumatorul țintă al produselor alimentare de proveniență italiană este milenial, bine educat, cu venituri ridicate, locuind în marile orașe și preocupat în primul rând de sustenabilitate.

Sursă: ItalianFoodNews

Editor: Daniel Goci


 

Comentariile sunt închise