Agricola investește 17 milioane de euro în modernizare

Producătorul de carne de pui român Agricola a înregistrat în primele 6 luni ale acestui an o cifră totală de afaceri de aproximativ 115 milioane euro, cu 13% mai mult față de prima parte a anului trecut.

Grupul de firme AGRICOLA a vândut carne de pui de peste 25.000 tone, cu 8,68% mai mult față de perioada similară a anului 2022, iar cifra de afaceri înregistrată în semestrul I din 2023 semnalează 11,8% creștere.

„Performanța obținută de Agricola în 2022 s-a datorat în special faptului că am reușit să avem o poziționare de preț mai aproape de principalii noștri competitori. Pe de altă parte, investițiile de peste 20 de milioane de euro realizate la abatorul de păsări pentru modernizare ne-au oferit posibilitatea majorării capacității de la 8.000 de capete pe oră la 13.500 de capete pe oră, dar și realizării de produse cu valoare adăugată mare. Combinate, aceste două elemente au condus la un rezultat economic ce creează perspectiva unui viitor bun pentru companie. Rezultatele primelor 6 luni din 2023 sunt în linie cu ce ne-am bugetat pentru toate liniile de business” a declarat Grigore Horoi, președintele Agricola.

Acesta a mai precizat că pe divizia mezeluri, în special segmentul de crud-uscate se resimte efectul puterii de cumpărare în scădere și al inflației.

În ceea ce privește Europrod SA, compania din Grupul de firme Agricola ce comercializează semipreparate şi produse tip ready-meal, aceasta a înregistrat în 2023, față de semestrul I al anului precedent, creșteri a volumelor comercializate de 5,6%.

Și divizia de ouă a înregistrat creșteri, cu 11% față de anul precedent.

„Anul acesta alocăm însă 17 milioane de euro pentru investiții în zone extrem de diverse. Vorbim despre o stație de incubație, o stație de incinerare, o stație de epurare, trei parcuri fotovoltaice, o centrală termică nouă. Nu targetăm categorii noi, dar sunt produse în care cererea este pe un trend ascendent și atunci este firesc să investim în capacitățile de producție. Dacă pentru produsele noastre diferențiatoare, cum ar fi Puiul Fericit, Puiul Fermierului și Cocoșelul de Pădure nu am planificat neapărat creșteri, din cauza deprecierii puterii de cumpărare a oamenilor, anul acesta vom sprijini din punct de vedere strategic și al comunicării în special gama BRAVITO, lansată în 2022, dedicată copiilor și familiilor cu copii, gamă în care regăsim sortimente de calitate înaltă din fiecare categorie de produse Agricola. Mă aștept ca 2023 să fie în linie cu 2022, desigur dacă nu apar modificări în peisajul pieței care să denatureze lucruri cum ar fi Culoarul Mării Negre pentru cereale, războiul din proximitate și efectele acestuia, măsuri administrative pentru controlul prețurilor, măsuri fiscale pentru gestionarea deficitului bugetar, ș.a.m.d. – toate acestea pot influența evoluția afacerilor noastre, dar noi rămânem optimiști și obiectivul nostru este de a menține trendul ascendent. În contextul dat, nu va fi fezabilă o creștere de peste 10% per total business, dar cu siguranță vom încheia 2023 pe plus”, a precizat Grigore Horoi.

Sursa: Retail.ro

Editor: Irina Bogdan


Comentariile sunt închise