Carrefour Franța acuză furnizorii de alimente că nu reduc prețurile

CEO-ul Carrefour Franța a spus că discuțiile cu furnizorii de marcă de până acum au dus la campanii de promovare mai degrabă decât la reduceri reale de preț.

În ciuda presiunii guvernului francez de a reduce prețurile și pe fondul reducerii inflației costurilor, cei mai mari producători de alimente din țară nu „joacă jocul”, potrivit trailerului Carrefour.

Vorbind cu analiștii după publicarea rezultatelor primului semestru al celui mai mare retailer din Europa, CEO-ul Alexandre Bompard a spus că negocierile cu producătorii s-au dovedit a fi „cosmetice” în ceea ce privește reducerile permanente ale prețurilor, în ciuda scăderii costurilor din lanțul de aprovizionare legate de materiile prime și energie.

„Majoritatea discuțiilor cu furnizorii de până acum au avut ca rezultat campanii promoționale”, a spus el. „Am văzut foarte puține îmbunătățiri în condițiile de cumpărare pentru prețuri permanente.”

Guvernul francez a ordonat luna trecută celor mai mari 75 de producători de alimente din țară – care produc 80% din alimentele franceze – să reducă prețurile. Mișcarea a fost salutată de băcănii, care au criticat firmele de bunuri de larg consum pentru ceea ce au considerat că sunt creșteri nejustificate de preț.

Ministrul francez de Finanțe Bruno Le Maire a declarat că producătorii de alimente au convenit să reducă prețul a sute de produse alimentare de bază, inclusiv paste, ulei de floarea soarelui și pui din această lună.

Dar Bompard a sugerat că nu toți producătorii au acționat în consecință negocierile au fost mai pozitive cu furnizorii de marcă privată și, ca urmare, a reușit să transmită reducerile de preț către consumatori.

„Dar, în ceea ce privește mărcile naționale, pentru moment nu este nimic substanțial de anunțat”, a spus el. „Până la următoarele negocieri de anul viitor, vom continua să fim într-un mediu inflaționist.”

A fost dezvăluit în mai că presiunea guvernului francez a determinat producătorii de alimente să accepte negocieri mai devreme decât era planificat cu comercianții cu amănuntul.

Just Food a cerut Ministerului de Finanțe francez să răspundă la afirmațiile lui Bompard.

Un purtător de cuvânt a declarat: „Aproape 40 de mari companii alimentare ne-au spus că au acordat, sau vor acorda, reduceri punctuale retailerilor francezi, dar aceste discuții ar putea dura ceva timp pentru unii dintre ei. Nu toți comercianții au aceleași condiții.

„După informațiile noastre este vorba de 1.000 de produse. Mai mult, aceste reduceri ar putea dura timp pentru a fi trecute la prețurile cu amănuntul: majoritatea vor fi acordate în septembrie/octombrie; cu toate acestea, pentru iaurturi sau paste, am observat prețuri reduse în ultimele săptămâni.

Ministerele acordă atenție efortului global și concret depus atât de companiile alimentare, cât și de comercianții cu amănuntul pentru a lupta împotriva inflației.

Sursa: just-food

Editor: Irina Bogdan


Comentariile sunt închise