Mâncare festivă și șampanie, în topul preferințelor europenilor, de Crăciun
LONDRA- Supermarketurile din Marea Britanie și Europa oferă mai multe mâncăruri festive de marcă proprie, de la friptură de rață la biscuiți cu trufe, în timp ce familiile cu buget restrâns cheltuiesc pentru a găti acasă mesele de Crăciun în timp ce reduc numărul cadouri și ieșirilor oraș.
Mesele festive sunt prioritare dar inflația obligă gospodăriile să-și ajusteze bugetele, spun directorii și analiștii de piață.
Sainsbury’s și-a lărgit gama de alimente premium „Taste the Difference” de marcă proprie, adăugând 170 de produse alimentare noi de Crăciun, inclusiv o masă gata pentru patru din sos de rață, cartofi și afine pentru 28 de lire sterline (32 euro) și tartine precum mini felii de terină de somon afumat pentru 3,75 de lire sterline (4.32 euro).
Britanicii se așteaptă să cheltuiască cu aproximativ 105 de lire sterline ( 121 euro) mai mult de Crăciun în acest an decât în 2022, potrivit cercetărilor Barclays, mâncarea și băutura festivă luând cel mai mare procentaj – cu o creștere în medie de aproape 26 de lire sterline (30 euro).
Liderul pieței britanice Tesco a cumpărat mai mulți curcani decât anul trecut, a spus CEO-ul Ken Murphy, deoarece se așteaptă ca oamenii să iasă mai puțin și să petreacă mai mult timp acasă cu prietenii și familia.
Șampania, la loc de cinste
James Simpson, directorul general al producătorului de șampanie Pol Roger, a declarat că, deși creșterea vânzărilor de șampanie probabil va încetini în general în 2023, el a anticipat vânzări puternice de Crăciun, când chiar și consumatorii economi au tendința de a se răsfăța.
Britanicii au cumpărat 3,9 milioane de litri de șampanie anul acesta, în scădere cu 9% față de anul trecut, potrivit datelor Kantar până 26 noiembrie.
Cumpărăturile de Crăciun în Europa
În Franța, cumpărătorii își propun să reducă cheltuielile generale de Crăciun în acest an, bugetul mediu scăzând cu 19 euro față de 2022, potrivit unui sondaj realizat de Cofidis și CSA Research. Ei își propun să reducă cel mai mult cheltuielile pentru cadouri.
Lanțul de supermarketuri Carrefour încearcă să atragă cumpărători cu prețuri mici, cum ar fi un calendar de advent al ciocolatei de 0,99 euro, printre cele 60 de produse alimentare noi de Crăciun de marcă proprie pe care retailerul le-a introdus în acest an.
Supermarketurile și-au mărit gama de alternative la produsele alimentare de marcă, deoarece marea majoritate (78%) a consumatorilor din Franța, Germania, Italia, Spania și Marea Britanie, spun că trec la produse mai ieftine sau cumpără la comercianții cu prețuri mai mici, conform cercetării McKinsey.
Lanțul polonez de supermarketuri Biedronka (JMT.LS) a declarat că gama sa de ciocolată și dulciuri de marcă proprie, inclusiv biscuiți din turtă dulce, este cu cel puțin 20% mai ieftină decât alternativele de marcă mare.
Supermarketul olandez Albert Heijn (AD.AS) a declarat că gama sa premium „AH Excellent” are 200 de produse de sărbători anul acesta, mai multe decât în 2022.
În Portugalia, supermarketul Pingo Doce a lansat noi produse în gama sa „Iguarias” (delicii), inclusiv un starter de foietaj cu carne, castane și legume la 5,49 euro și biscuiți cu trufe la 1,99 euro.
Sursa: Reuters
Editor: Irina Bogdan
Comentariile sunt închise