Penurie de ceai în Marea Britanie: avertismentul retailerilor
Industria britanică a supermarketurilor a avertizat asupra unei posibile penurii de unele tipuri de ceai, una dintre băuturile preferate ale națiunii, din cauza perturbărilor de transport în Marea Roșie.
British Retail Consortium a declarat că a observat o “perturbare temporară” în aprovizionarea cu unele linii de ceai negru, iar o sursă din industrie a menționat întârzieri și pentru linii cu arome.
Chiar dacă cele două cele mai mari grupuri de supermarketuri din țară aveau suficiente stocuri pe site-urile lor marți (13 februarie), companiile au avertizat în general că durata perturbărilor în transportul din Marea Roșie va determina dacă consumatorii vor vedea rafturi goale în Europa.
Avertismentul cu privire la întârzieri este primul pentru un produs alimentar, după mai multe avertismente din partea retailerilor de îmbrăcăminte, în urma atacurilor miliției houthi, aliniată cu Iranul, asupra navelor din zona Mării Roșii, încetinind comerțul între Asia și Europa.
Marea Britanie, al cincilea cel mai mare importator de ceai din lume, primește peste jumătate din ceaiul său importat din Kenya și India, depinzând de ruta Mării Roșii.
Ceaiul neprocesat este transportat în Marea Britanie pentru procesare și ambalare, contribuind la poziționarea Marii Britanii ca cel de-al zecelea cel mai mare exportator la nivel global, conform Institutului de Export și Comerț Internațional (IEIT).
“Există o perturbare temporară la unele linii de ceai negru, dar impactul asupra consumatorilor va fi minim, deoarece comercianții nu se așteaptă la provocări semnificative”, a declarat Andrew Opie, director de alimente și sustenabilitate la British Retail Consortium, care reprezintă principalele grupuri de supermarketuri.
O sursă din industria de producție din Regatul Unit a declarat că, deși există câteva întârzieri, nu se așteaptă la o penurie semnificativă.
Directorul general al IEIT, Marco Forgione, a spus că ceaiul ar putea fi “primul dintre multe articole prinse în această criză a lanțului de aprovizionare”.
Ruta alternativă de transport în jurul Capului Bunei Speranțe din Africa de Sud poate adăuga între 10 și 14 zile la o călătorie în comparație cu trecerea prin Marea Roșie și Canalul Suez.
Mai multe companii mari de îmbrăcăminte din Marea Britanie, printre care Next, Pepco Group, Primark și Matalan, au avertizat cu privire la impactul potențial al perturbărilor în transportul din Marea Roșie.
Sursă: European Supermarket Magazine
Editor: Alexandra Băncilă
Comentariile sunt închise