Preferințele la cumpărături ale Generației Z – surprize

Potrivit unui nou studiu realizat de Clear Channel, 59% dintre consumatorii din Generația Z preferă să facă cumpărături pentru alimente în magazin, în loc să o facă online, aceeași proporție ca și în cazul generației Baby Boomer.

Studiul, care a intervievat 2.000 de respondenți din Marea Britanie, dezvăluie că principalele motive pentru preferința cumpărăturilor în magazin includ capacitatea de a evalua calitatea produsului (63%), disponibilitatea imediată a unui produs specific (53%) și posibilitatea de a obține oferte mai bune (43%).

Unul din trei respondenți a declarat că se simt mai predispuși să descopere produse noi în timpul cumpărăturilor în magazin, în timp ce 25% au menționat că apreciază experiența clienților în magazin.

Studiul a investigat, de asemenea, nivelul la care criza costurilor de trai a afectat comportamentul consumatorilor din Marea Britanie, cu aproape jumătate (45%) dintre cumpărători declarând că încearcă să renunțe la luxuri și răsfățuri, în timp ce 38% evită achizițiile impulsive.

Alte strategii adoptate de respondenți pentru a face față crizei costurilor de trai includ cumpărarea de la supermarketuri mai ieftine (37%), trecerea la produse private în locul mărcilor obișnuite (35%) și reducerea frecvenței de cumpărare pentru a evita cheltuielile excesive (26%).

“În lumina incertitudinilor economice continue și a efectelor asupra consumatorilor, am căutat să realizăm un studiu care să ajute brandurile să înțeleagă mai bine comportamentul de cumpărare. Potențialul de a transmite mesaje de brand prin publicitatea în magazin și pe teren rămâne la fel de relevant ca întotdeauna, deoarece cumpărătorii refuză să facă compromisuri în ceea ce privește experiența pe care o au în magazin, chiar dacă scopul lor este să cheltuiască puțin mai puțin.” declară Ben Hope, directorul de marketing al Clear Channel UK.

Studiul a identificat că principalii factori care influențează selecția produselor includ reducerile (65%), cel mai mic preț disponibil (37%) și produsele de la branduri bine-cunoscute (27%).

În alte părți ale țării, locuitorii din Plymouth, Brighton, Newcastle, Londra și Liverpool sunt cei mai predispuși la achiziții impulsive, cu categoriile de top fiind alimente (55%), îmbrăcăminte (29%), băuturi (25%), comenzi la domiciliu (24%) și produse de uz casnic (23%).

Pentru bărbați, categoriile de achiziții impulsive de top includ alimente (55%), băuturi (31%) și comenzi la domiciliu (24%), în timp ce pentru femei, acestea sunt alimente (54%), îmbrăcăminte (35%) și produse de uz casnic (26%).

Sursă: ESM Magazine

Editor: Alexandra Băncilă


Comentariile sunt închise