Generația Z și Millennials, dispuși să plătească mai mult pentru sustenabilitate

Un nou studiu realizat de Deloitte relevă faptul că aproape două treimi (64%) dintre consumatorii din Generația Z sunt dispuși să plătească mai mult pentru produse sustenabile din punct de vedere ecologic, iar 63% dintre millennials împărtășesc aceeași opinie. Aceasta este una dintre principalele concluzii ale celei de-a 13-a ediții a sondajului Deloitte privind Generația Z și Millennials.

Studiul, care a implicat 23.000 de respondenți din 44 de țări, arată că în ultimele luni aproximativ șase din zece persoane din Generația Z și millennials s-au declarat “îngrijorate” sau “anxioase” în legătură cu schimbările climatice. Mai mult, 46% dintre Generația Z și 42% dintre millennials au schimbat sau intenționează să își schimbe locul de muncă din cauza preocupărilor legate de climă. De asemenea, mai mult de jumătate (54%) dintre consumatorii din Generația Z și 48% dintre millennials pun presiune pe angajatori pentru a lua măsuri mai eficiente împotriva schimbărilor climatice.

Angajament și acțiune

“Deloitte subliniază că sustenabilitatea mediului este un subiect care apasă greu asupra consumatorilor din Generația Z și millennials. Majoritatea acestora întreprind acțiuni pentru a-și minimiza impactul asupra mediului,” se menționează în raport. Ei consideră că guvernele ar trebui să joace un rol mai important în a împinge companiile să abordeze schimbările climatice și că afacerile, la rândul lor, ar putea și ar trebui să facă mai mult pentru a permite consumatorilor să ia decizii de cumpărare mai sustenabile.

“Protejarea mediului este provocarea societală în care respondenții consideră că afacerile au cea mai mare oportunitate de a produce schimbări. Generația Z și millennials impulsionează afacerile să acționeze prin deciziile lor de carieră și comportamentele de consum,” adaugă Deloitte.

Relația cu afacerile și situația financiară

În plus, 25% dintre persoanele din Generația Z au declarat că au “întrerupt sau redus” relațiile cu o afacere din cauza practicilor nesustenabile, comparativ cu 24% dintre millennials.

În ceea ce privește situația financiară, doar 32% dintre Generația Z și 31% dintre millennials cred că situația economică generală se va îmbunătăți în anul următor, în timp ce 48% dintre Generația Z și 40% dintre millennials cred că situația lor financiară personală se va îmbunătăți. Totuși, ambele generații sunt mai puțin optimiste în privința îmbunătățirii situației sociale și politice generale, doar 28% dintre Generația Z și 26% dintre millennials anticipând o îmbunătățire în aceste domenii.

Studiul Deloitte subliniază astfel importanța acțiunilor individuale și colective pentru a răspunde provocărilor climatice și rolul crucial pe care îl pot juca atât guvernele, cât și afacerile în facilitarea unor alegeri mai sustenabile.

Sursă: European Supermarket Magazine

Editor: Alexandra Băncilă


Comentariile sunt închise