Producătorii artizanali de legume își fac loc în supermarketuri
În ultima perioadă, supermarketurile prezente pe piața locală, fie că că vorbim de magazine fizice sau de online, acordă o atenție tot mai mare micilor producători artizanali, ale căror produse sunt deosebit de apreciate de către consumatori.
Nasul Roșu din localitatea Palanca, unde doi tineri antreprenori ambițioși, Alina și Dan Constantinescu, veniți dintr-o multinațională cunoscută mărturisesc că datorită colaborării cu supermarketului online Sezamo și-au permis să se dezvolte. În cazul lor, este vorba de construcția a două noi sere pentru legume, care vor mări semnificativ producția.
“Parteneriatul cu Sezamo a fost exact ceea ce aveam nevoie pentru a duce produsele noastre ECO către publicul larg din Bucureşti şi Ilfov. Cu susţinerea Sezamo şi fără presiunea de a avea o anumită cantitate de stocuri sau frecvenţă precum în retailul tradiţional, putem oferi clienţilor fructe şi legume autentice, care cresc natural, în ritmul lor, cu gust şi miros de neegalat”, spune Dan Constantinescu, proprietar ferma ecologică Nasul Roşu.
La Nasul Roșu se produce o gamă mare de legume, de la tomate, castraveți, ardei, dovlecei, sparanghel, vinete și până la salată, verdețuri sau plante aromatice. Culturile sunt realizate în mare parte în sere, mai ales că în câmp devine tot mai greu să plantezi ceva, din cauza schimbărilor climatice. Acum, de exemplu, este sezonul tomatelor, vedetă fiind soiul Rosa, dar și roșiile cherry.
Și cum nicio decizie nu este luată la întâmplare, am participat și noi în cadrul unei vizite la ferma de la Palanca la o degustare de roșii cherry „multicolore”, pentru că familia Constantinescu vrea să știe care sunt gusturile românilor pentru a-și face planul de cultură. Pentru că până la urmă, clientul dictează, nu-i așa?
Mai trebuie să știți că la Nasul Roșu totul este natural, polenizarea se face cu bondari și nu se folosesc îngrășăminte chimice, ci doar găinațul de la cele 400 de găini sau gunoiul provenit de la porcii crescuți în fermă. Producția este certificată eco și ajunge la consumatori prin intermediul Sezamo, dar poate fi achiziționată și de la magazinul propriu din București, deschis, în general, patru zile pe săptămână. Cam atât se poate, acum, dar cine știe ce surprize le mai rezervă viitorul tinerilor antreprenori.
Cerere în creștere de legume eco
Dezvoltarea fermei Nasul Roșu nu este deloc întâmplătoare, ea are loc pe fondul dezvoltării sortimentului ECO la Sezamo, ca urmare a creşterii interesului clienţilor: 3 din 5 coşuri conţin cel puţin un astfel de produs, susțin reprezentanții supermarketului online.
Cea mai mare creştere a sortimentului se înregistrează pe partea de fructe şi legume, unde a fost majorat numărul de articole listate cu 37% faţă de anul precedent. În plus, aproximativ 30% din vânzările de fructe şi legume sunt produse ECO, un procent semnificativ mai mare comparativ cu magazinele tradiţionale, arată reprezentanții retailerului.
Printre cele mai vândute produse ECO din categoria fructe şi legume se numără roşiile, cireşele, ardeii, afinele şi dovleceii.
În oferta Sezamo se regăsesc în prezent peste 1500 de produse ECO din 12 categorii: Fructe şi legume, Carne şi peşte, Lactate şi refrigerate, Brutărie şi patiserie, Mezeluri, Băcănie, Băuturi, Congelate, Mama şi copilul, Detergenţi, Cosmetice şi Menaj.
“Interesul clienţilor pentru produse ECO este în creştere, în special pe partea de fructe şi legume, iar asta ne bucură şi este o confirmare că decizia noastră de a colabora cu micii fermieri, cu fermierii artizanali, a fost una foarte bună. Astfel putem aduce clienţilor produse proaspete chiar şi la 6 ore de la recoltare, transformând conceptul < from farm to table > într-o experienţă constantă”, a declarat Cristian Sălceanu, CEO Sezamo.
Fructe și legume de sezon
Sezamo a adăugat recent în portofoliul său o serie de produse ECO noi precum mixul de roşii de la Nasul Rosu, “Cloşca şi puii”, care include soiuri variate de roşii, dar şi fructe de sezon de la Livada Domniţei, precum căpşuni, zmeură, mure şi caise. Alte noutăţi includ afine BIO de la Merry Berry şi produse BIO de la Coşul cu Fructe, precum căpşune, vinete, roşii şi verdeţuri. De asemenea, Sezamo a început colaborarea cu un nou furnizor de cireşe BIO, Erika, şi a adăugat în oferta sa avocado, lămâi şi cartofi dulci din import. În domeniul verdeţurilor, a introdus fenicul, salvie, apio, rucola şi valeriană.
“Colaborarea cu micii producători locali este simplificată la Sezamo. Producătorii pot accesa o rubrică specială pe site-ul nostru, şi putem începe colaborarea în câteva zile. Le oferim o piaţă de desfacere targetată şi informaţii detaliate despre preferinţele clienţilor, precum şi garanţii de achiziţie pe termen lung, facilitându-le astfel planificarea şi investiţiile”, a precizat Michael Kaiser, director comercial Sezamo.
Sezamo îşi propune să facă produsele ECO accesibile prin politici de preţ avantajoase: de la reduceri regulate, cum ar fi “cumpără BIO la preţuri convenţionale”, pentru a diminua diferenţa de preţ şi a obişnui clienţii şi cu astfel de produse, la campanii şi oferte speciale, precum campania în care oferă clienţilor credite în valoare de 50 de lei pentru a testa gratuit produse din “Lumea Eco”, dar şi la reducerile primite în cluburile Premium şi Sezamini.
Produsele sunt livrate către clienţi din depozitul de 12.000 m2 situat în incinta CTPark, în nordul Bucureştiului, care include spaţii de depozitare ambientală şi unităţi cu temperatură controlată, ce permit păstrarea produselor în condiţii cât mai bune şi reducerea costurilor de energie.
Senior Editor – Viorela Pitulice
Comentariile sunt închise