Stupina Igna: Apicultura poate fi rentabilă, dacă investești în calitate și diversificare

Apicultura poate fi o afacere rentabilă, mai ales atunci când se investește în calitate și diversificare, spune Marius Igna, proprietarul Stupina Igna. Este nevoie, însă, de multă muncă, dedicare și adaptare la condițiile pieței, pe fondul concurenței reprezentate de importurile ieftine din China și Ucraina.

În plus, schimbările climatice le dau bătăi de cap apicultorilor, în condițiile în care vremea extremă – seceta și ploile – a redus cantitatea de miere produsă în anumite zone. Apicultorii trebuie să se adapteze la situație, să fie atenți cu flora, dar și la practicile folosite, astfel încât să poată să obțină în final un produs de calitate „superioară, autentic, natural și românesc”, cum este mierea de la Stupina Igna. Nu de alta, dar consumatorii sunt tot mai interesați de produsele de calitate.

Provocări majore

stupina ignaLa acest moment, provocările majore ale apicultorilor țin de:

– Impactul schimbărilor climatice cu efecte directe asupra producției

– concurența neloială de pe piață, in special din partea importurilor ieftine, care afectează prețurile de vânzare ale produselor românești

– creșterea costurilor de întreținere, tendință care face ca practicarea apiculturii să fie tot mai dificilă în România.

La Stupina Igna se practică pastoralul, stupii fiind mutați în funcție de sezon, pentru a benefica de surse diverse de nectar din mai multe zone ale țării.

De obicei, se merge în pădurile de munte pentru a putea produce diferite tipuri de miere. Producem miere de diferite sortimente, cum ar fi salcâmul de munte, fâneața, poliflora de munte, zmeurișul de munte, mergem chiar și la culturi de rapiță, de tei sălbatic, de polifloră, de florea soarelui, chiar și în Delta Dunării la izmă sălbatică”, a declarat pentru FoodBiz Marius Igna, fondatorul Stupinei Igna.

stupina ignaMierea este valorificată atât prin canale directe – piețe locale, târguri și online către clienți din toată țara, dar poate fi găsită și pe rafturile magazinelor.

Ne străduim sa menținem un echilibru intre calitate si preț pentru a rămâne competitivi”, mai spune Marius Igna, care rămâne optimist cu privire la viitorul apiculturii românești în competiția cu produsele din afară.

Senior Editor – Viorela Pitulice


 

Comentariile sunt închise