Top 20 de lanţuri fast-food din SUA

Multe dintre cele mai mari şi cunoscute branduri ce activează pe piaţa de fast-food au fost fondate în SUA, care a rămas şi cea mai mare piaţă.

Opt dintre cele mai mari 15 lanţuri de fast-food din SUA după vânzările din 2019 sunt prezente pe plan local, însă toate sunt aduse în sistem de franciză. O singură reţea – Dunkin’ – a fost activă în România, dar a ieşit acum mai bine de un deceniu, chiar înainte de criza din 2009-2010. Există în continuare nume mari şi cunoscute – Chipotle sau Arby’s – care nu sunt prezente local.

Totuşi, e posibil ca noi jucători de pe acest segment să îşi întoarcă privirea către România după ce au intrat în Europa prin Vest şi vor să se extindă către Est. Plus că pe plan local jucătorii deja existenţi au poziţii de forţă în piaţă – McDonald’s şi KFC ocupă primele două locuri în topul celor mai mari jucători din segmentul restaurantelor, iar Starbucks e liderul cafenelelor. Mai mult, rezultatele acestor companii sunt bune, mai exact afacerile cresc indiferent de contextul economic, susţinute de expansiune pe de-o parte şi de apetitul românilor pentru burgeri sau produse de pui pe de alta. Tocmai de aceea, în România, în ultimii ani, a venit Taco Bell (în 2017) şi a revenit Burger King (în 2019), două nume mari pe piaţa de fast-food.

Continuarea articolului pe Zf.ro


vezi și…

Alexandru Stănescu: Este foarte important ca atât hipermarketul, cât și producătorul să-și respecte contractul

 

Comentariile sunt închise