Top 10 lanțuri de retail din Europa

În timp ce anul trecut a prezentat o mulțime de provocări pentru sectorul european al retailului de produse alimentare, piața continuă să crească. În 2022, veniturile combinate ale marilor comercianți cu amănuntul europeni de produse alimentare au ajuns la aproximativ 3,0 trilioane de euro și existau aproximativ 300.000 de puncte de vânzare cu amănuntul de produse alimentare pe continent, potrivit Retail-Index.

În septembrie 2023, comerțul cu amănuntul din UE a cunoscut o a treia lună consecutivă de scădere, au arătat datele Eurostat, deși a rămas mai ridicat decât nivelurile pre-pandemie.

Sectorul a prezentat un impuls limitat pe o perioadă îndelungată, posibil din cauza impactului de durată al inflației crescute în UE. Într-o notă pozitivă, octombrie 2023, inflația generală a scăzut și mai mult în bloc, atingând cel mai scăzut punct din ultimii doi ani.

Christel Delberghe, directorul general al EuroCommerce, a subliniat necesitatea stringentă a unui cadru care să permită întreprinderilor să facă investiții strategice în transformarea sectorului de retail, menționând recent că Piața Unică ar trebui să fie o „fundație pentru competitivitatea sectorului nostru într-un mod rapid. peisaj global în evoluție”.

În alte părți, sectorul comerțului electronic din Europa arată o accelerare continuă, în ciuda faptului că a cunoscut o scădere post-COVID, pe măsură ce cumpărătorii s-au întors la magazinele fizice. Cifra de afaceri B2C din comerțul electronic european a atins 899 de miliarde de euro în 2021 – în creștere față de 849 de miliarde de euro în anul precedent – înregistrând o rată de creștere anuală de 6%.

Iată o prezentare generală a primelor zece lanțuri de supermarketuri cu amănuntul din Europa, conform ultimei cifre de afaceri disponibile pe tot anul.

1. Grupul Schwarz (Germania)

Cifra de afaceri: 125,3 miliarde EUR (2021)

Grupul Schwarz, cu sediul central în Germania, este cel mai mare lanț de supermarketuri cu amănuntul din Europa, cu o cifră de afaceri de 125,3 miliarde de euro în 2021. Acesta operează prin două bannere principale, Lidl și Kaufland, care se mândresc cu peste 12.600 de magazine în toată Europa între ele.

2. Aldi Nord și Süd (Germania)

Cifra de afaceri: 106,3 miliarde EUR (2021)

Cu o cifră de afaceri de 106,3 miliarde EUR în 2021, Aldi este un alt lanț de supermarketuri cu amănuntul din Germania, care a avut un impact semnificativ în toată Europa. Compania operează sub două divizii separate, Aldi Nord și Aldi Süd, care între ele se laudă cu peste 8.800 de magazine.

Pe lângă Germania, care este împărțită între cele două mărci, Aldi Nord operează în Danemarca, Franța, țările Benelux, Portugalia, Spania și Polonia, în timp ce Aldi Süd operează în Irlanda, Regatul Unit, Ungaria, Elveția, Italia, Austria și Slovenia – precum și Statele Unite (unde a anunțat recent o extindere majoră), China și Australia.

3. Grupul REWE (Germania)

Cifra de afaceri: 63,7 miliarde EUR (2021)

REWE este un grup german de retail de supermarketuri cu un portofoliu divers de formate de magazine, inclusiv supermarketuri REWE, magazine cu discount Penny și magazine de bricolaj toom Baumarkt.

Grupul operează peste 8.300 de puncte de vânzare, rețeaua sa incluzând Germania, Austria, Italia și multe piețe din Europa Centrală și de Est.

4. Edeka (Germania)

Cifra de afaceri: 61,0 miliarde EUR (2021)

Edeka este o cooperativă germană de vânzare cu amănuntul care operează o rețea de supermarketuri independente în toată Germania, inclusiv supermarketuri Edeka și puncte de reducere Netto Marken-Discount. Edeka se mândrește cu o rețea de magazine de aproximativ 3.600 de magazine.

5. Tesco (Marea Britanie)

Cifra de afaceri: 56,67 miliarde EUR (2021)

Cu sediul în Regatul Unit și, de asemenea, cu operațiuni în Ungaria, Cehia și Slovacia, Tesco a raportat o cifră de afaceri de 56,67 miliarde EUR în 2021, devenind al cincilea cel mai mare grup de supermarketuri din Europa. Tesco operează o rețea de peste 4.600 de magazine.

6. Carrefour (Franța)

Cifra de afaceri: 55,37 miliarde EUR (2021)

Carrefour, cu sediul central în Franța, este un retailer multinațional care operează în mai multe țări europene, precum și mai departe.

Grupul, care a raportat o cifră de afaceri de 55,37 miliarde de euro în 2021, se mândrește cu o rețea de peste 11.000 de magazine, de la magazine de proximitate până la hipermarketuri la scară largă.

7. E.Leclerc (Franța)

Cifra de afaceri: 40,9 miliarde EUR (2021)

E.Leclerc, o cooperativă cu sediul în Franța, a raportat o cifră de afaceri de 40,9 miliarde de euro în 2021, plasându-l pe locul șapte pe lista noastră. Retailerul, care este lider de piață de multă vreme în Franța, se mândrește cu aproximativ 1.500 de magazine.

8. Les Mousquetaires (Franța)

Cifra de afaceri: 40,0 miliarde EUR (2021 – estimat)

Les Mousquetaires, care este cel mai bine cunoscut pentru bannerul său Intermarché, este un grup francez de retail care operează sub o serie de bannere, inclusiv magazinele cu discount Netto și magazinele Bricomarché de bricolaj.

Cu o cifră de afaceri estimată la 40 de miliarde de euro și cu peste 2.650 de magazine în portofoliu, grupul are o prezență și în Portugalia, Polonia și Belgia.

9. Sainsbury’s

Cifra de afaceri: 36,4 miliarde EUR (2021)

Sainsbury’s, cu sediul în Regatul Unit, a raportat o cifră de afaceri de 36,4 miliarde de euro în 2021, plasându-l pe poziţia a noua. Grupul, care operează o mare varietate de formate de retail, precum și comerț electronic, are în portofoliu peste 2.200 de magazine.

10. Auchan

Cifra de afaceri: 31,6 miliarde EUR (2021)

În completarea listei, retailerul francez Auchan este un grup multinațional de retail cu prezență în 13 țări și peste 4.000 de puncte de vânzare în rețeaua sa. Retailerul a raportat o cifră de afaceri de 31,6 miliarde de euro în 2021.

Sursa: esmmagazine

Editor: Irina Bogdan


Comentariile sunt închise