Rezolvare. Așteptare….

Fermierii din sectorul legume-fructe traversează o perioadă foarte grea.

Întreaga Uniune Europeană a reacționat oferind libertăți, a dat dezlegare sprijinului guvernamental și, de o bună bucată de timp, unui sprijin European pentru a acoperi limitat (7000 euro/exploatație), acțiune ce s-a lăsat greu așteptată, săptămâna trecută făcându-se consultări pe ce se poate.

Pentru sectorul legume-fructe un nivel de cca. 35 mil euro se conturează.

Legumele în câmp, legumele în spații protejate, cartoful de consum, livezile, strugurii de masă ar face parte din acest pachet mult așteptat.

Principiul de selecție – fermierul activ (cel ce a depus o cerere de plată) este beneficiarul, lucru foarte corect. Este nevoie de o grilă echitabilă care să mulțumească. O evidență expresă în care să se trimită fermierii în categoriile grilei lipseste, de unde și eventuale nemulțumiri.

În următoarele zile (luni, marti) se vor contura sumele pe exploatație. După avizarea Comisiei UE, să poată fi aprobat actul normativ și binențeles plata.

Ne facem speranța că totuși în luna octombrie, fermierii să primească o speranță, ceva care să-i ducă mai departe.

Sigur că pentru viitor asupra câtorva lucruri trebuie reflectat. Orice sumă primită trebuie să se îndrepte spre cei ce își îndreapta produsele spre piața adevărată, produc sigur alimentar, si trebuie prezentate corespunzator.

De reținut necesitatea și aplicarea unui model matematic care în orice moment să te ducă la o categorie de exploatație, să ai posibilitatea să cunoști structuri pe specii, eșalonari de punere în piață, măcar trimestrial, standarde de cost.

Ce înseamnă toate astea? Continuitate în urmărirea și aplicarea unei strategii pentru măcar 5-10 ani, educarea producătorului în a face ce trebuie, investiții care să ducă la producție de calitate și productivitate.

Un examen pe care trebuie sa-l trecem, o speranță de bine pe care să o aștepte producătorul.

 

 Autor: Aurel Tănase, Director General, Organizația Interprofesională Națională Prodcom Legume – Fructe


Vezi și …

Promovarea – element esențial în afaceri

Comentează

Adresa de email nu va fi publicată

Mulțumim